Helloo

Hej!
Nu har jag precis vaknat och klockan är 9.11 här. Tänkte att ni ville höra lite om resan?
Vi åkte hemifrån runt  6.30 i Onsdags och tog oss ner mot knutpunkten där Jasmina och Adam väntade. Vi tog båt och tåg till Kastrup. Sedan checkade jag in mitt bagage (klarade precis vikten), sen så jag hejdå till mamma, Andreas och Jasmina. Strömmen på flygplatsen hade gått så jag kunde inte kolla runt i butikerna. Haha! Hade nog inte heller haft tid med det, utan jag gick direkt till min gate. Hoppade på flyget mot Amsterdam med tanken "Vem sitter jag bredvid?" och var så sjukt trött att jag knappt kunde hålla ögonen öppna. Vem tror ni jag får bredvid mig?, Jo en smällfet dansk gubbe, luktar inte jättemycket svett men hans andedräkt var ju som en dinosauries... Men men, resan gick fort. I Amsterdam skulle jag byta flyg och hitta min nya gate var ju inte lätt, riktigt stor flygplats och de byggde om. Där var det tre killar som skrek "Hola senorita bonita" och sen "jag tror hon är norsk" ser jag norsk ut? Nej! I alla fall, när jag väl hittade min gate var det dags för securitycheck. Den kön var inte att skoja om! Men en kines som jobbade kom fram till mig "are  you from Sweden?, follow me" Shit vad rädd jag blev, trodde jag hade haft en bomb i väskan eller något. Men han frågade om jag kunde tolka till ett äldre par som inte kunde engelska och det gjorde jag. Riktigt roligt faktiskt! heheheheheheehe det som var bra med detta var att jag slapp den långa kön :D På flyget sitter jag bredvid världens sötaste lilla flicka, ett sånt barn jag vill adoptera. Tänkte slänga ner henne i väskan. Men hon ville inte sitta bredvid mig så hennes bror fick sitta där istället. hah. Hade ingen egen tv på flyget och skoja min dojja om det irriterade mig... Men det var bara till att börja läsa min bok "14 år till salu" riiiktigt bra! Sen skulle man fylla i papper, där man fick frågor som "har du varit inblandad i någon terrorattack?" osv.. Dessa var på engelska,alltså fick jag hjälpa paret igen. På flygplatsen i Newark var det dags att gå igenom immigrationen och mannen som kollade upp mig var skittrevlig, vi pratade om att han och jag skulle jobba med monkeybusiness då jag skulle vara tolk och sedan skulle vi dela pengarna. Men här fick jag också hjälpa paret att översätta.
Detta tog nog en timme. Sen skulle jag hämta min väska och ta mig mot tåget. Lite trubbel blev det, men tillsist hittade jag och på tåget satt jag med en söt liten tant som skulle till D.C för att hälsa på sin dotter och sina barnbarn. Hon ville bjuda på mackor och dricka, men jag tackade nej! :) Runt 8.30 pm var jag framme i Delaware där Solveig väntade.. wihoo! Vi åkte hem och jag gick i princip direkt och duschade sen somnade jag.. That's about it! Nu ska vi iväg och handla lite.
Btw, svinit varmt är här! How lovely? :D

Kommentarer
Postat av: Moster

Skönt att veta att du är framme oskadd. Bloggen va en bra id'e Manda. Sköt om dig tills nästa gång. Pusssssssss

2010-06-18 @ 22:06:21
Postat av: elin

nog för att du lever loppan på andra sidan pölen och bara har det allmänt glassigt så måste jag bara säga; du sux på att uppdatera, vi har skitväder och gör inget annat än å slaviskt följer dig som storbloggare så se till att slänga ihop några små rader nu dawg

2010-06-20 @ 15:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0