FLORIDA

Hej alla mina sma anglar!

Har inte kunnat blogga pa jattelaaange nu for lite olika anledningar, darfor vill jag forst varna att detta inlagget kommer bli langt...
Som ni vet kom jag hem fran stranden dagen innan (Onsdag) vi skulle borja var resa ner hit. Samma kvall var vi bjudna pa middag hemma hos Frolic och jaklar vad roligt vi hade... Fram tills att vi skulle saga hejda, da borjade jag grata. Ovanligt va? haha
Pa Torsdagen var bilen fullpackad och vi var redo att aka. Det blev lite (ganska mycket) tarar nar vi sa hejda till alla i Delaware. Vi skulle ta Auto Train ner i och med att jag inte kan kora och det blir alldeles for langt for Solveig att sjalv kora den strackan. Runt tva gick vi pa taget och vi la oss och vilade i nagon timme. Taget skulle ga runt fyra-tiden. Men sa blev det inte! Det var ett tag med kol som hade valt en bit ifran var tagstation och det gjorde sa att inga tag kunde kora pa det sparet pa hela den dagen, sa vi blev sittande pa taget med forhoppningar att det skulle ga nasta morgon. Ingen av oss hade extra ombyte med oss och vi kunde inte ga ut till bilen, forst och framst for att den var inlast i en annan vagn och sedan for att den var fullproppad sa ifall vi hade forsokt oppna nagon dorr hade allt exploderat. haha! Sa vi fick anvanda samma klader, Solveig hade tunika och shorts och jag hade langklanning. Smart drag av mig tankte jag, men nej. Det var sa jakla klumpigt. I alla fall.. De ganger vi var uppe i restaurangen fick vi Alltid nagon vid vart bort som snackade konstant. Vi forsokte ga efter "lat maten tysta mun" men ingen annan forstod det.
Jag larde mig hela taget utantill (nastan), visste nastan vilka som bodde i vilka hyttar och vem som jobbade var. Trots alla dessa komplikationer hade vi det kul, jag hade filmer pa min dator som vi satt och kollade pa och vi hade lite snacks att gotta oss med. hihi!
Pa Lordagen kom vi antligen fram till Florida och vi fick paborja var resa igen. Jag kan bara saga att huset de bor i har, har ett fantastiskt lage. Ligger direkt pa stranden, det ar sa nara att vagorna nastan slar upp pa huset. Hur underbart ar inte det?
De dagarna vi nu har varit har har vi packat upp, vi har lart kanna staden och jag har fatt se Morgans skola. Vi har ocksa tranat flitigt, atit nyttigt och saklart badad i havet Varje dag! Sa an salange har jag hallt mitt mal. Nagon dag ska vi ner pa den stranden som ligger lite langre ner och kolla pa lite surfar-dudes och kompisar, jag lovar att ta med kameran. hehehe ;)
Nu har jag precis atit frukost och vi ska snart ivag och fixa lite sen ska vi halsa pa lite kompisar till Solveig och Andy..
Vi hores!
Puss
Ps. blir tyvarr inga bilder pa ett tag, da min kamera inte funkar i Solveigs dator.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0